Autobusy Hybrydowe głównym celem Volvo

, 28 września 2012, 11:39

Głównym zadaniem dla Volvo Buses jest skupienie się na autobusach hybrydowych dla miast w Europie. Od 2014 roku producent będzie oferować dla rynku europejskiego swoje kompletne niskopodłogowe autobusy miejskie tylko w wersji hybrydowej. Dodatkowo Volvo rozszerza swój asortyment modeli hybrydowych o autobusy przegubowe.

„Jesteśmy przekonani, iż nasz autobus hybrydowy jest najlepszym rozwiązaniem dla naszych klientów, pasażerów i ogółu społeczeństwa, ponieważ w ten sposób przyczyniamy się do poprawy stanu środowiska w naszych miastach. Przy oszczędności paliwa rzędu 39 procent – co przekłada się na równie duże obniżenie emisji dwutlenku węgla, jest ono lepsze niż wszystkie pozostałe rozwiązania dla ruchu miejskiego dostępne dziś na rynku”– mówi Noël Reculet, Senior Vice President, Volvo Buses Europe.- „Volvo chce stać na czele zmian na bardziej ekonomiczny, cichszy i czystszy system transportu publicznego. Dlatego właśnie koncentrujemy się tak intensywnie na dalszym rozwoju technologii hybrydowej. W rzeczywistości od 2014 r. nie będziemy już oferować w Europie zasilanych wyłącznie dieslem kompletnych niskopodłogowych autobusów miejskich” – dodaje.

Wraz z pracami nad optymalizacją technologii hybrydowej w już istniejących autobusach, Volvo pracuje nad hybrydą typu plug-in, w której akumulatory są ładowane za pomocą sieci zasilającej. Technologia ta, która pozwala zaoszczędzić do 60 procent energii, zostanie przetestowana w terenie w Göteborgu wiosną 2013 r. Autobusy Volvo zasilane wyłącznie prądem są już w użytku w Chinach, a Kanada właśnie je testuje.

 „Technologia hybrydowa jest pierwszym ważnym krokiem na drodze do osiągnięcia ruchu autobusowego całkowicie wolnego od paliw kopalnych. Jako że coraz więcej klientów przekonuje się o tym, że technologia się sprawdza, spodziewamy się rosnącego popytu. Hybrydy i pojazdy elektryczne będą stanowić coraz większą część naszego asortymentu w przyszłości” – mówi Noël Reculet.

Szwedzki producent  pracuje obecnie nad hybrydą typu plug-in, w której akumulatory są ładowane za pomocą sieci zasilającej. Technologia ta, mająca umożliwić zaoszczędzenie do 60 procent energii, zostanie przetestowana w terenie w Göteborgu wiosną 2013 r. Autobusy Volvo zasilane wyłącznie prądem są już w użytku w Chinach, a Kanada właśnie je testuje.

„Technologia hybrydowa jest pierwszym ważnym krokiem na drodze do osiągnięcia ruchu autobusowego całkowicie wolnego od paliw kopalnych. Jako że coraz więcej klientów przekonuje się o tym, że technologia się sprawdza, spodziewamy się rosnącego popytu. Hybrydy i pojazdy elektryczne będą stanowić coraz większą część naszego asortymentu w przyszłości” – mówi Noël Reculet.

(pk)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!