Dachser zamawia ponad 50 eActrosów LongHaul

19 grudnia 2022, 8:15

Dachser planuje włączenie do swojej europejskiej floty 50 egzemplarzy ciężarówki do transportu dalekobieżnego Mercedes-Benz eActros LongHaul, zaprezentowanej na tegorocznych targach IAA Transportation. W tym celu firma logistyczna z Kempten w Niemczech podpisała wraz z Mercedes-Benz Trucks odpowiedni list intencyjny.

Dachser zamierza wprowadzić do eksploatacji eActrosa LongHaul z układem napędu 6×2, skonfigurowanego do obsługi zabudów wymiennych o wysokości postojowej 1120 mm. W ten sposób Dachser znacznie rozbuduje swoją flotę pojazdów elektrycznych. Elektryczna ciężarówka o zasięgu ok. 500 km na jednym ładowaniu akumulatora ma być gotowa do produkcji seryjnej już w roku 2024.

– Bardzo cenimy firmę Dachser jako klienta w dziedzinie zrównoważonego transportu. Już w fazie rozwoju eActrosa 300/400 do ciężkiego transportu dystrybucyjnego Dachser był zaangażowanym partnerem testowym. Tym bardziej cieszy nas fakt, że teraz ta firma logistyczna zamierza również postawić na eActrosa LongHaul, co umacnia nas w naszej strategii elektryfikacyjnej. – powiedziała Stina Fagerman, szefowa działu marketingu, sprzedaży i usług Mercedes-Benz Trucks.

– Podpisując list intencyjny, podkreślamy nasze zaangażowanie w rozwój i testy ekologicznych napędów do pojazdów użytkowych. Duży zasięg eActrosa LongHaul umożliwi nam bezemisyjne przewożenie towarów również w ciężkim transporcie użytkowym i transporcie dalekobieżnym między naszymi europejskimi oddziałami. To dla Dachsera ważny element strategii ochrony klimatu. – stwierdził Alexander Tonn, Chief Operating Officer (COO) Road Logistics w firmie Dachser.

Już od 2018 r., w ramach swojej strategii zrównoważonych dostaw miejskich – „DACHSER Emission-Free Delivery” – firma Dachser wykorzystuje takie pojazdy akumulatorowo-elektryczne, jak FUSO eCanter i eActros. Aż w jedenastu europejskich metropoliach w zdefiniowanym obszarze śródmiejskim samochody dostawcze i ciężarowe z elektrycznym napędem akumulatorowym standardowo dostarczają wszystkie przesyłki bez lokalnej emisji dwutlenku węgla. Na ostatnim odcinku do rozwożenia przesyłek Dachser wykorzystuje dodatkowo wspomagane elektrycznie rowery towarowe. Przeprowadzony w Stuttgarcie projekt pilotażowy został w 2018 roku nagrodzony w konkursie „Zrównoważona logistyka miejska” niemieckiego Federalnego Ministerstwa Środowiska i Federalnej Agencji Ochrony Środowiska.

– Mamy bardzo dobre doświadczenia z efektywnością pojazdów BEV w logistyce miejskiej. Dlatego logiczne było wykonanie wraz z Mercedes-Benz Trucks kolejnego kroku – w transporcie dalekobieżnym – stwierdził Stefan Hohm, Chief Development Officer (CDO) w firmie Dachser.

Mercedes-Benz eActros LongHaul

Konstruktorzy Mercedes-Benz Trucks projektują eActrosa LongHaul pod kątem uzyskania takich samych parametrów wytrzymałościowych pojazdu i poszczególnych komponentów, jak w przypadku porównywalnego konwencjonalnego Actrosa do ciężkiego transportu dalekobieżnego – a więc przebiegu 1,2 miliona kilometrów w ciągu dziesięciu lat eksploatacji. W eActrosie LongHaul zastosowano akumulatory z ogniwami litowo-żelazowo-fosforanowymi (LFP). Odznaczają się one przede wszystkim długą żywotnością oraz większą energią użyteczną. Korzystając ze stacji ładowania o mocy około jednego megawata, akumulatory seryjnego eActrosa LongHaul będzie można naładować z poziomu 20 do 80 procent w czasie krótszym niż 30 minut. Trzy pakiety akumulatorowe zapewnią ciężarówce łączną pojemność zainstalowaną na poziomie ponad 600 kWh, a dwa silniki elektryczne zintegrowane z nową osią elektryczną wygenerują moc ciągłą 400 kW i moc maksymalną 600 kW.

Oprócz ciągnika siodłowego, już od premiery rynkowej pojazdu Mercedes-Benz Trucks będzie produkował również warianty podwozia ciężarowego eActrosa LongHaul do zabudowy. Zapewni to klientom szereg kolejnych możliwości zastosowania pojazdu w transporcie elektrycznym.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!