Wraz z nowym modelem Streamline, Scania wprowadziła nowe narzędzia, które zwiększają dyspozycyjność pojazdów i usprawniają kontakt z serwisem. Zdalna diagnostyka pozwala warsztatowi i Scania Assistance z wyprzedzeniem przygotować się do naprawy.
Scania Communicator
Wykorzystanie Scania Communicator zostało rozszerzone o nowe narzędzia związane z serwisem. Jako interfejs umożliwiający komunikację z systemami pojazdu, jest on częścią standardowego wyposażenia na większości europejskich rynków. Działa również jako łącznik z systemem zarządzania flotą Scania Fleet Management i przechowuje mapy topograficzne dla tempomatu Scania Active Prediction.
Planowanie czynności obsługowych oraz sprawną współpracę z serwisem zapewnia nowa funkcja Scania Service Planning, dostępna na portalu Scania Fleet Management oraz nowe aplikacje na smartfon i tablet.
Przed wizytą ciężarówki w serwisie, warsztat może uzyskać z pojazdu raport zawierający dane o nim i stosownie do potrzeb zaplanować czynności obsługowe i naprawcze oraz przygotować się do ich wykonania. W ten sposób czas przebywania ciężarówki w serwisie ulega skróceniu. Ponadto kilka dni po przeglądzie czy ewentualnej naprawie, warsztat może ponownie prześledzić dane z pojazdu i sprawdzić, czy zaistniały problem został rozwiązany, czy też zachodzi konieczność kolejnej wizyty w serwisie.
Kierowca lub właściciel pojazdu może skontaktować się z serwisem Scania jeśli dojdzie do nieprzewidywanego zdarzenia dotyczącego ciężarówki. Warsztat może przeprowadzić zdalną diagnozę w pracującym pojeździe nie zakłócając wykonywanych przez niego zadań. Na podstawie wyniku diagnozy, serwis może telefonicznie pomóc kierowcy rozwiązać problem lub zaaranżować wizytę w warsztacie, gdzie pojazdem zajmą się mechanicy. Problemy obejmujące pojazd mogą być również zdalnie zdiagnozowane przez Scania Assistance, który ma dostęp do kluczowych danych, takich jak np. kod błędu.
Funkcjonalność sprzętu diagnostycznego wykorzystywanego w serwisach Scania jest większa wskutek szybkości działania wynikającej z bezprzewodowego połączenia z pojazdem. Usprawnia ono pracę zarówno na drodze, jak w warsztacie. Ponadto nowe funkcje programu diagnostycznego ułatwiają technikom analizę danych w chwili wykrywania usterki i podczas naprawy.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
77.252.160.*, 26 marca 2013, 7:08 0 0
Głupota i tyle, pełna inwigilacja
Odpowiedz
213.77.6.*, 26 marca 2013, 7:46 0 0
znaczy że kolega nie będzie mógł sobie bańki paliwa ściągnąć taa?
Odpowiedz
77.252.160.*, 26 marca 2013, 8:29 0 0
akurat nie jestem kierowcą... pracuje w częściach zamiennych,, nie przeszkadza Ci To że każdy Twój ruch będzie rejestrowany?? podniesiesz kabine w swoim aucie u siebie na placu i po jabłkach? głupota i tyle
Odpowiedz