TVN Turbo zaprasza do oglądania programu „Na Osi”

25 marca 2008, 0:00

TVN Turbo zaprasza do oglądania kolejnych wydań „Na Osi”®, jedynego dostępnego w polskojęzycznych stacjach telewizyjnych programu, zajmującego się sprawami najszerzej pojętego transportu drogowego: zarówno towarowego jak i osobowego, zagadnieniami logistyki i spedycji. Audycja nadawana jest na antenie telewizji TVN Turbo. Premiera najbliższego odcinka w sobotę 05.04. o godz.14.00, powtórki przez cały tydzień:sob. o godz. 20:30, niedz. o godz. 17:30, pon. o godz. 14:00, wt. o godz. 10:00, śr. o godz.13:30, czw. o godz. 15:30. i 23:30.

Zobaczyć będzie można między innymi:

test Scania betoniarka – przedstawiamy szwedzko – polski związek: na podwoziu Scanii zabudowano betonomieszarkę pochodzącą z Fabryki Maszyn w Leżajsku. Mocna rama samochodu, wsparta na czterech osiach zawieszonych na resorach parabolicznych, stanowi niezwykle solidną podstawę do przewożenia 9 metrów sześciennych mieszanki betonowej – ładunku niestabilnego poprzez swoją półpłynną konsystencję.

MAN historia cz.2 – współczesne ciężarówki prawie bez wyjątku napędzane są silnikami wysokoprężnymi. Używana powszechnie nazwa „diesel” wywodzi się od nazwiska niemieckiego wynalazcy i konstruktora – Rudolfa Diesla, który zasadę działania silnika z zapłonem samoczynnym opatentował 23 lutego 1893 roku. Pierwszy funkcjonujący taki silnik ujrzał światło dzienne 26 lipca 1895 roku.

Fabryka Renault – odwiedzamy jeden z pięciu europejskich zakładów Renault. Fabryka w Blainville sur Orne – niewielkiej miejscowości w Dolnej Normandii – zajmuje obszar 130 ha, z czego pod dachem jest 300 tys. metrów kwadratowych. Ponad 3 tysiące zatrudnionych tu osób, może wyprodukować 250 kabin dziennie i zmontować 100 pojazdów.

MB Sprinter furgon – historia modelu Sprinter liczy sobie ponad 10 lat. Rekordowe powodzenie samochodu, którego milion trzysta tysięcy egzemplarzy przemierza drogi na całym świecie, wynika z jego trwałości, ekonomiczności i niezawodności. Przestrzeń ładunkowa furgonu jest funkcjonalna i niezwykle obszerna. Wygodny dostęp do ładowni zapewniają przesuwne drzwi boczne po prawej stronie pojazdu. Tylne drzwi mogą być otwierane o kąt 180 lub 270 stopni i unieruchamiane za pomocą magnesów w ścianach bocznych pojazdu.

Transport ciężarówek pociągiem – przed ostatnim rozszerzeniem Unii Europejskiej z przejazdu kombinowanego przez Austrię musieli korzystać nie tylko polscy przewoźnicy. Teraz takiego obowiązku już nie mają, warto jednak zwrócić uwagę na korzystanie z tego sposobu przemierzania alpejskich szlaków choćby z powodów czysto ekonomicznych. Wprowadzono nowy rozkład jazdy oraz konkurencyjne ceny, które sprawiają, że bardziej opłaca się przetransportować ciężarówkę przez część Europy na kołach metalowych niż gumowych.

Oprócz tego, w każdym programie przegląd najświeższych i najciekawszych informacji branżowych, czyli Stroboskop, a w nim: firma Logistics Service organizuje konferencję pod hasłem „Logistyka a sprawa Polska”, na drogach w Polsce można już spotkać MAN’y TGS, nowe kabiny dzienne Scanii, Renault Maxity.
Na pytania widzów odpowiadają: starszy aspirant Dariusz Krzewski i inspektor Rafał Kochanowski. Program prowadzi Sławek Sochacki.  

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!