Menu

Technika

Nowe rolki napinające w Iveco

Ruville firma oferująca części zamienne do samochodów osobowych i ciężarowych wprowadziła zmianę materiału rolki stosowanej w silnikach ciężarówek Iveco. Oferta dotyczy rolki napinającej 58810 do samochodów ciężarowych. Producent ciężarówek i autobusów Iveco zmienił napinacz paska z rolką z tworzywa sztucznego (nr OE 500346227) na napinacz paska z rolką z metalu (nr OE 504106749). Oznaczenie silnika, […]

Dezynfekcja wnętrza pojazdu wyposażonego w układ klimatyzacyjny

W ostatnich latach zdecydowanie wzrasta liczba pojazdów wyposażonych w układy klimatyzacji wnętrza. Są wśród nich nie tylko samochody osobowe ale również ciężarówki, autobusy a nawet maszyny rolnicze i ciężki sprzęt budowlany. Klimatyzowana kabina poprawia w znacznym stopniu warunki pracy kierowcy. Niestety nie tylko on może być zadowolony z przyjaznej atmosfery. Jeszcze lepiej istnienie układu klimatyzacyjnego […]

Panewki bez „zamków”

W ostatnich miesiącach trafiają na rynek panewki, produkowane przez Glyco bez tzw. zamków. Nie jest to usterka produkcyjna, lecz świadoma działalność rozwojowa, związana, z zaleceniami producentów samochodów. Glyco jest jednym kilku brandów części silnikowych oferowanych przez Federal-Mogul. Ta ponad 100-letnia wytwórnia panewek, jest jednym z najczęściej wybieranych zakładów do realizacji dostaw OE (pierwszy montaż) przez […]

Filtry kabinowe chronią zdrowie

Dla kierowcy autobusu bardzo ważne są warunki pracy wewnątrz. pojazdu. Podczas dnia pracy przewody powietrza autobusów miejskich i autokarów zasysają niezwykle duże ilości kurzu, cząstek sadzy, ozonu i benzenu. Bez wydajnego filtra kabinowego pogarsza się systematycznie ta niezdrowa mieszanka i wpływa bezpośrednio na reakcje i koncentrację kierowcy, zwiększając przy tym ryzyko wypadku i obniżając komfort […]

Niszczycielska kawitacja

Ślady erozji na powierzchni tulei cylindrowych to częsty widok, z jakim mają do czynienia mechanicy zajmujący się naprawami silników. Diagnoza zwykle jest prosta – to efekt kawitacji. Tuleje cylindryczne zwane „mokrymi” są podczas pracy silnika omywane płynem chłodzącym. Dzięki temu rozwiązaniu wytwarzane podczas procesu spalania ciepło jest efektywnie odprowadzane, a następnie oddawane przez wymiennik ciepła. […]

Krytyczny moment podczas zakładania tulei cylindrowej

Jak można zapobiec kosztom i uszkodzeniu silnika wynikającym z niewłaściwego montażu tulei w bloku Koszmar każdego , kto naprawia silnik: nowa tuleja cylindrowa jest osadzona w bloku silnika, uszczelka założona, głowica cylindra jest na miejscu, bolce i śruby osadzone w otworach głowicy i nagle podczas jej dokręcania słychać cichy odgłos pękania metalu. Powód tego zdarzenia […]

Opona na polskich drogach czyli jak dbać o karkas?

   W poprzednim artykule na temat bieżnikowania opon była mowa o roli karkasu (czyli korpusu opony składającego się ze specjalnie ułożonego splotu linek stalowych, oblanego warstwami odpowiednio dobranej gumy), podczas użytkowania opon bieżnikowanych. W poniższym artykule znajdziecie Państwo porady jak należy prawidłowo eksploatować karkas, aby służył nam długo i żeby jego bieżnikowanie było możliwe i […]

Bieżnikowanie opon – wprowadzenie

Bieżnikowanie opon to technologia pozwalająca na odzyskanie pierwotnych własności opony poprzez nałożenie nowego bieżnika w miejsce zużytego. Skąd pomysł? 70 do 80% masy opony stanowi jej korpus – czyli jej mechaniczna konstrukcja, a tylko pozostała część to zużywający się bieżnik. Ten korpus, zwany karkasem składa się ze specjalnie ułożonego splotu linek stalowych, oblany warstwami odpowiednio […]

Ocena stanu kół dwu-masowych (430 mm) do pojazdów ciężarowych

Koła dwu-masowe należą do części zużywających się okresowo. Dlatego, niezależnie od zachowania się zespołu: „koło zamachowe dwu-masowe: sprzęgło” (jeżeli został on już zdemontowany), należy zawsze dokonać pomiarów luzów między dwoma elementami koła. 1. Pomiar przechyłu – luz na chybotanie (koła dwu- masowe 430 mm Maksymalne odchylenie wtórnej tarczy na średnicy około 430 mm może wynosić […]

Ważne wskazówki dla serwisujących nowe autobusy

Koła dwu-masowe i problemy z ich eksploatacją na wolnym rynku były do tej pory sprawą warsztatów obsługujących samochody osobowe, ale już od kilku miesięcy firma Inter Cars S.A. sprzedaje coraz więcej kół dwu-masowych do autobusów i samochodów ciężarowych. Takie nowoczesne koło zamachowe nie jest już kawałkiem żelaza, ale bardzo skomplikowanym mechanizmem wymagającym specjalnych narzędzi i […]