10 lat BPW Polska okazją do prezentacji nowości

, 11 czerwca 2007, 0:00

W dniu 25 maja 2007 roku firma BPW Polska Sp. z o.o. świętowała 10-lecie istnienia.
Obchody stały się okazją do spotkania z klientami firmy, a także prezentacji nowości jakie mają się pojawić w ofercie firmy bieżącym roku.
Na wrzesień bieżącego roku planowane jest wprowadzenie całego pakietu nowości firmy BPW.
Ma to być pakiet innowacji pozwalających na osiągnięcie dwóch istotnych celów:

1. Redukcja kosztów produkcji dla producentów pojazdów.
2. Redukcja kosztów eksploatacji dla firm transportowych.

Kilka informacji wstępnych:
– Nowa piasta ECO Plus 2 pozwala na zmniejszenie masy do 23 kg na oś, a zatem poprawia efektywność eksploatacji. Szczególnie oś z ET=120 została głęboko zmodernizowana i uzyskała nowy, interesujący wygląd.
– Zawieszenia Airlight II uzyskały wariant przygotowany do montażu przy użyciu technologii nie spawalniczych. Daje to producentom nowe możliwości w zakresie podniesienia jakości pokryć malarskich oraz organizacji produkcji zdecentralizowanej, natomiast warsztatom ułatwia naprawy.
Już ponad 11 milionów razy producenci pojazdów przekonać się mogli o jakości, pewności działania, sprawdzonej technologii wykonania oraz wytrzymałej konstrukcji bębnów hamulcowych BPW.

Ten europejski producent, nadal testuje, rozwija i zwiększa ekonomiczność bębnów ECO.
Wszystkie te nowe produkty będą dostępne od września 2007 roku.
Szczegółowe informacje:

I. Piasta ECO Plus 2 (osie 6,5 – 9 ton)
Zmiana obecnie produkowanych piast ECOPlus do osi max. 9 t oraz wdrożenie następujących rozwiązań:
– Czop z głęboko wykutym wydrążeniem
– Śruba centralna

– Zasobnik smaru
– Nowy kapsel z zamknięciem bagnetowym
Zalety dla użytkowników:
– Łatwiejszy montaż i demontaż kapsla dzięki zamknięciu bagnetowemu (narzędzie BPW 120 mm)
– Łatwa regulacja luzu łożysk (śruba centralna ECO Plus 2 z ogranicznikiem momentu dokręcania)
– Standardowe gniazdo (46 mm) śruby centralnej
– Proste smarowanie dzięki zasobnikowi
– Powszechnie dostępne łożyska stożkowe szeregu DIN ISO

– Możliwość wymiany pojedynczego łożyska
– Zmodernizowane uszczelnienie wielowargowe (ECO Seal)
– Znacząca redukcja masy
Zalety osi ECO Plus 2 z ET=120
– W zespole z nowym zawieszeniem – o 23 kg mniejsza masa
modułu
– Nowy, nowoczesny wygląd piasty i podstawy hamulca
– Możliwy większy rozstaw kół i resorów niż w osi z ET=0

– Możliwe wspólne dla ciągnika i przyczepy/naczepy koło zapasowe
Zalety osi ECO Plus 2 z ET=0
– W zespole z nowym zawieszeniem – o 9 kg mniejsza masa modułu
– W porównaniu z osią ET=120 – mniejsza masa
– Mniejsze zużycie nakładek hamulcowych dzięki lepszemu chłodzeniu hamulca.
 
Początek produkcji: wrzesień 2007

Zakres zmiany w stosunku do produkcji bieżącej: piasta ECO Plus 2 zastępuje wszystkie obecnie produkowane piasty osi ECOPlus o nośności do 9 ton, osie o wyższych nośnościach chwilowo pozostają bez zmian.
 

II. Bęben ECO (SN 4218)
Sprawdzona technologia wykonania i odporna konstrukcja bębnów hamulcowych BPW (sprzedano ich dotąd ponad 11 milionów) czynią je przydatnymi do wielu zastosowań.
Cechy nowych bębnów ECO:
Nowe wykonanie następujących elementów: bęben, szczęka, osłony tylne, wspornik sworzni obrotu szczęk

Zalety dla użytkowników:
– Zmniejszenie masy o ok. 10 kg/oś
– Zachowanie zgodności z obecnymi świadectwami dopuszczeń
– Ulepszony sposób mocowania osłon, ułatwiający ich montaż w czasie prac obsługowych
– Prostota kontroli zużycia bębna i okładzin dzięki przeprojektowaniu wizjera
– Lepsze zabezpieczenie przed wnikaniem zanieczyszczeń z zewnątrz dzięki lepszemu uszczelnieniu pomiędzy osłonami bębna
– Zmniejszone zużycie

Początek produkcji: wrzesień 2007
Zakres zmiany w stosunku do produkcji bieżącej: Wszystkie bębny ECO hamulca SN 4218

III. Oś skrętna z piastą ECO Plus 2
Przeniesienie zalet nowej piasty do osi skrętnej.
Zalety dla użytkowników:
– Znaczące zmniejszenie masy – do 18 kg dzięki zastosowaniu piasty ECO Plus 2
– Dwukrotne zwiększenie żywotności ogumienia

– Zmniejszenie zużycia paliwa o około 1 l/100 km
– Zmniejszenie wytężenia ramy naczepy i ciągnika dzięki redukcji sił poprzecznych
– Znaczący wzrost manewrowości
– Zgodność z regulacjami prawnymi
– Zmniejszenie zniszczenia dróg i placów załadowczych 

Początek produkcji: wrzesień 2007
Zakres zmiany w stosunku do produkcji bieżącej: Piasta ECO Plus 2 zastąpi wszystkie porównywalne piasty ECOPlus osi o nośności do 9 ton

IV. ECOMETER
W związku z wprowadzeniem piasty ECO Plus 2 i kapsla z zamknięciem bagnetowym zmianie uległ także cyfrowy licznik kilometrów.
Zalety zmodernizowanego licznika ECOMETER:
– Większa precyzja zliczania niż licznika mechanicznego
– Zabezpieczony przed ingerencją z zewnątrz
– Tylko jedno urządzenie do wszystkich wymiarów opon (fabrycznie ustawiany dla opony 385/65 R22.5)
– Łatwy do odczytu także w ciemności

– Bezobsługowy i długowieczny
– Posiada dopuszczenie dla pojazdów do przewozu ładunków niebezpiecznych (GGVS/ADR)
Inne wykonania:
– Dla niektórych rozmiarów opon pozostaje dostępna wersja mechaniczna:
385/65 R22.5
385/55 R22.5
315/70 R22.5

445/45 R19.5
11.00 R22.5
Kapsel z otworem do montażu dowolnych innych liczników

Początek produkcji: wrzesień 2007
Zakres zmiany w stosunku do produkcji bieżącej: wyposażenie, wszystkie wersje z produkcji bieżącej zostają zmienione

V. Piasta ECO Plus 2 w zawieszeniach AirlightDirect
Zastosowanie piasty ECO Plus 2 znacząco zmniejsza masę zawieszeń typu AirlightDirect – są to najlżejsze zawieszenia BPW z ET=120.

Zalety dla użytkownika:
– Maksymalny komfort jazdy dzięki rozwiązaniu „Direct”
– Najlżejsze standardowe zawieszenie z ET=120 – 404 kg
– Zacisk hamulca łatwo dostępny w czasie obsługi
– Zacisk i siłownik hamulcowy osłonięty przez oś przed uszkodzeniem w czasie jazdy
– Miechy osłonięte przez belkę osi i ramę
– Zwarta budowa
– Bezobsługowe przy zastosowaniu on-road

– Elastyczny półresor (niskie zużycie ogumienia, małe naprężenia w ramie)
– Wszystkie zespoły dostępne jako części zamienne (budowa modułowa)
– Miech dzielony BPW zapewnia bezpieczne podnoszenie dźwigiem lub suwnicą
– Mała wysokość jazdy osiągnięta dzięki zintegrowaniu podstawy miecha i płyty podresorowej.
– Mocowanie miecha do ramy tylko dwoma śrubami, jak w rozwiązaniu standardowym
– Nadaje się do zabudowy w standardowych ramach dzięki małemu odsadzeniu miecha
 
Początek produkcji: wrzesień 2007
Zakres zmiany w stosunku do produkcji bieżącej: wyposażenie, wszystkie wersje z produkcji bieżącej zostają zmienione

VI. Przykręcany wspornik resora zawieszeń Airlight II
Wsporniki przykręcane dają producentom możliwość wykonania uniwersalnej ramy pojazdu i wykończenie jej pokryciem lakierniczym, a następnie wykończenia pojazdu poprzez montaż zawieszenia (i np. dyszla) zgodne z zamówieniem klienta – bez konieczności poprawek pokrycia po spawaniu. System składa się ze wsporników z płytami górnymi, zestawu śrub do montażu, sworznia w specjalnym wykonaniu (z uchem do przykręcenia zastrzału) i płyty zastrzału. Płyta zastrzału i śruby jej mocowania do poprzeczki są dostarczane na żądanie.
Zalety dla użytkownika:
– Minimalna szerokość pasa podłużnicy (równa szerokości płyty górnej) – 120 mm
– Nie wymaga żadnych zmian w konstrukcji ramy

– Montaż wyłącznie z użyciem „zimnych” technik połączeniowych
– Przydatny do ram aluminiowych
– Znaczące zalety w przypadku wykonywania ram i pokryć lakierniczych poza miejscem końcowego montażu pojazdów
– Uproszczenie procesu produkcyjnego
– Uproszczenie napraw
 
Początek produkcji: wrzesień 2007

Zakres zmiany w stosunku do produkcji bieżącej: Rozszerzenie zakresu produkcji zawieszeń Airlight II

VII. Mechanizm podnoszenia osi do przykręcanych wsporników resora zawieszeń Airlight II
Pojazdy wieloosiowe mogą być wyposażane w urządzenie do podnoszenia niektórych osi w czasie jazdy bez obciążenia, aby zmniejszyć zużycie ogumienia. Mechanizm boczny dwustronny jest takim, standardowo dziś stosowanym rozwiązaniem – został więc zaadaptowany także do zawieszeń z przykręcanymi wspornikami.
 
Cechy nowego mechanizmu podnoszenia osi:
– Łatwy montaż, przy użyciu tylko dwóch śrub, bez demontażu sworznia resora

– Nie ma potrzeby wymiany zespołu sworznia
– Mała ilość elementów (18 lub 21)
– Masa mniejsza o 3,7 kg na oś
– Siłownik membranowy z zabezpieczeniem przed obrotem i solidnym tłoczyskiem
– Poprawiony element oporowy kołyski we wsporniku
 
Początek produkcji: wrzesień 2007
Zakres zmiany w stosunku do produkcji bieżącej: Akcesoria, rozszerzenie zakresu produkcji

VIII. Zmiana średnicy sworznia resora z 30 na 24 mm
Również sworzeń resora został przeprojektowany – jego średnica została zmieniona z 30 na 24 mm. Wprowadzenie bardziej elastycznego sworznia i jednocześnie zwiększenie powierzchni styku elementów w połączeniu skręcanym dodatkowo zabezpiecza to połączenie przed luzowaniem. Wszystkie testy laboratoryjne i drogowe dały wyniki tak pozytywne, że rozwiązanie to zostanie zastosowane we wszystkich zawieszeniach serii ALII.
Cechy:
– Większa pewność połączenia dzięki elastyczniejszym sworzniom
– Modyfikacja tulei metalowo-gumowych w półresorze oraz tulejek we wsporniku resora lub poprzeczce wsporników
– Adaptacja resorów wykonanych do poprzedniego wzoru zawieszeń polega na wymianie tulei metalowo-gumowej

– Nowe sworznie M24 są pokryte metodą Geomet, dlatego nie ma potrzeby ich smarowania
– Ochrona środowiska: Nie stosuje się chromu-6
 
Początek produkcji: wrzesień 2007
Zakres zmiany w stosunku do produkcji bieżącej: wszystkie wersje zawieszeń Airlight II

IX. Mechanizm podnoszenia osi do wsporników spawanych zawieszeń Airlight II
Cechy:
– Adaptacja mechanizmu do sworznia M24

– Nowy numer kodowy
Mechanizm boczny jednostronny
 
Mechanizm boczny dwustronny
 
Początek produkcji: wrzesień 2007
Zakres zmiany w stosunku do produkcji bieżącej: wszystkie wersje zawieszeń Airlight II 

 

Komentarze

Brak komentarzy