Do przegubowego przedstawiciela hybrydowych autobusów marki Solaris dołącza Urbino 12 w odmianie Hybrid, zaprezentowane podczas wystawy autobusów w belgijskim Kortrijk. Jest to jednak jedynie przystanek w drodze do całkowicie elektrycznego autobusu.
Z silnikiem elektrycznym o mocy 44 kW współpracuje 225-konna jednostka Cummins ISBe o pojemności 6,7 litra. Napęd przekazywany jest na tylną oś za pośrednictwem 6-biegowej zautomatyzowanej skrzyni Eaton. Amerykańska firma jest również twórcą systemu hybrydowego, na którym bazuje polski autobus.
– „Od teraz w naszej ofercie znajdują się pojazdy hybrydowe zarówno w standardowej długości jak i przegubowe. Nasi klienci maja więc dużą możliwość wyboru. Nie oznacza to jednak że nie widzimy potencjału do dalszego rozwoju tych produktów. Cały czas prowadzimy prace badawczo-rozwojowe nad pojazdem w pełni elektrycznym. Chcielibyśmy wprowadzić jak najszybciej na rynek autobus napędzany wyłącznie energią elektryczną.” – powiedziała Solange Olszewska Prezes Zarządu Solaris Bus & Coach S.A.
Być może zastosowanie w całkowicie elektrycznych autobusach znajdą superkondensatory, w które wyposażone są tramwaje Solaris Tramino, zaprezentowane podczas targów TRAKO. Nowoczesne pojazdy szynowe firmy z Bolechowa dzięki zastosowaniu superkondensatorów zużywają nawet o 20-30 proc. mniej energii. Będą dostępne w wariantach o długościach od 18,8 do ponad 31,7 metra.
Komentarze