Podczas targów pojazdów użytkowych w Hanowerze Continental zaprezentował przekrój swojej oferty produktowej. Koncern produkuje dziś już nie tylko opony, ale także wiele innych rozwiązań przeznaczonych dla branży transportowej. Wszystkie najważniejsze części oferty omówiono na konferencji prasowej.
Continental – opony do transportu towarów
Konferencję prasową Continentala na targach IAA poprowadzili Nikolai Setzer – Członek Zarządu i Dyrektor Dywizji Opon, Michael Ruf – wiceprezes działu zajmującego się pojazdami użytkowymi i aftermarketem oraz Constantin Batsch – dyrektor ds. części zamiennych w dziale opon ciężarowych w regionie EMEA.
Wstępem do właściwej części konferencji było przedstawienie danych na temat rynku opon w Europie oraz wyników osiąganych przez Continental. Zaznaczono, że na tle ustabilizowanego rynku europejskiego, bardzo dynamicznie prezentują się rynki krajów rozwijających się, gdzie koncern kieruje sporo uwagi.
Prezentację produktów rozpoczęto od nowej generacji opon dedykowanych samochodom ciężarowym. Continental przedstawił opony trzeciej generacji na oś kierowaną, oś napędową oraz opony naczepowe do transportu towarów. Nowe serie opon trzeciej generacji do transportu towarów to: Conti Hybrid, Conti EcoPlus i Conti Scandinavia. Wyróżnia je zoptymalizowana konstrukcja, mieszanka gumowa bieżników, konstrukcja opasania, karkasów i stopki wszystkich opon trzeciej generacji. W przypadku niektórych rodzajów opon, np. linii Conti EcoPlus, pozwoliło to obniżyć opory toczenia poniżej 4 kg na tonę, przesuwając je do klasy efektywności energetycznej A, według unijnej klasyfikacji opon.
– „Poprzez systematyczne projektowanie nowych serii opon do pojazdów użytkowych, firma Continental wyznacza standardy w segmencie opon premium. Już dziś nasza oferta opon tej klasy w transporcie towarowym i pasażerskim, należy do najnowocześniejszych i najbardziej ekonomicznych. Nowe opony ograniczają zużycie paliwa, nadają się do bieżnikowania i utrzymują koszty zarządzania ogumieniem na rozsądnym poziomie” – powiedział Constantin Batsch, dyrektor ds. części zamiennych w dziale opon ciężarowych w regionie EMEA.
Na targach firma Continental zaprezentowała 22,5-calową uniwersalną oponę zaprojektowaną specjalnie do zastosowania w pojazdach użytkowych. Niedawno na rynek wprowadzono także opony Conti Hybrid HS3 na oś kierowaną. Ponadto, w 2015 r. na rynku pojawią się opony Conti Hybrid HD3 na oś napędzaną oraz Conti Hybrid HT3 do przyczep i naczep.
Więcej o gamie opon Conti Hybrid
ContiPressureCheck bardziej funkcjonalny
Podczas konferencji prasowej sporo uwagi poświęcono nowej funkcji systemu monitorowania ciśnienia w oponach ContiPressureCheck. Jest nim funkcja ATL (ang. Automatic Trailer Learning), dzięki której w łatwy sposób można śledzić stan opon samochodów ciężarowych i przyczep.
Dzięki funkcji ATL, ciągniki z naczepami potrafią automatycznie i bezprzewodowo wykryć każde koło naczepy wyposażone w czujniki systemu ContiPressureCheck. Oznacza to, że system monitorowania ciśnienia w oponach naczepy dopasowuje się do systemu ciągnika, nawet
w przypadku częstej wymiany naczep.
Okablowanie systemu ContiPressureCheck z funkcją ATL jest montowane wyłącznie w ciągniku. Po zainstalowaniu czujników systemu ContiPressureCheck w oponach, nie są potrzebne żadne dalsze czynności instalacyjne w naczepie. Wykrycie nowo dołączonej naczepy i wyświetlenie pierwszych danych zajmuje systemowi zaledwie kilka minut. Proces odbywa się automatycznie, gdy pojazd znajduje się w ruchu. Jeśli znajduje się on na postoju przez więcej niż 15 minut, wówczas system ContiPressureCheck ponownie sprawdza, czy ciągnik jest sprzęgnięty z naczepą. W przypadku wykrycia nowej naczepy, system wysyła do kabiny dane o stanie opon, które wyświetlane są na ekranie, znajdującym się w kabinie.
Continental wprowadził układ ContiPressureCheck na rynek w 2013 roku. Ten system monitorowania ciśnienia w oponach składa się z zasilanego baterią czujnika w każdej oponie, odbiornika na ramie pojazdu i wyświetlacza na desce rozdzielczej. Moduł czujnika ma ok. dwóch centymetrów szerokości, a jego masa wynosi 26 gramów. System obejmuje czujniki do zbierania danych, procesor i nadajnik, które znajdują się w gumowym wsporniku przymocowanym do wewnętrznej strony bieżnika opony. Po wymianie opony, nadajnik można wyjąć ze wspornika i zamontować w innym kole. Bateria wystarcza na około 6 lat lub 600 tys. km. System ContiPressureCheck współpracuje z oponami wszystkich marek i może być wykorzystany w każdym zestawie z naczepą i autobusie.
W Polsce dystrybucją systemu ContiPressureCheck jest firma Drabpol.
Wiecej o systemie ContiPressureCheck
Systemy wspomagające pracę kierowcy Continental VDO
Continental mocno angażuje się w projektowanie i testowanie nowoczesnych systemów, które wspomagają pracę w transporcie. Partnerem Continental w zakresie rozwiązań wspomagających pracę kierowcy jest polska firma Drabpol, której przedstawiciele również byli obecni na targach IAA 2014.
Rezultatem prowadzonych badań jest nowe miejsce pracy kierowcy z przestrzenną deską rozdzielczą i wszystkimi niezbędnymi elementami – FAP +. Wyświetlacz MultiViu Professional 12 (MVP) to z kolei najnowsze rozwiązanie w zakresie większych, bardziej kolorowych i posiadających wyższą rozdzielczość wyświetlaczy TFT. Pierwsze zastosowanie dowolnie programowalnego klastera z innowacyjnymi możliwościami wyświetlacza można spotkać w samochodzie Mercedes-Benz, klasa – S, model 2013.
W chwili obecnej używany jest system elektroniki pokładowej trzeciej generacji KIBES 32. Co prawda architektura systemu się nie zmieniła, jednak dzięki rozwojowi technologii mikrokontrolerów wzrosły jego możliwości. W tej chwili komputer ZR32A, będący jądrem systemu pracuje w oparciu o dwa procesory działające niezależnie, odpowiadające za swoje zadania – poszczególnie za komunikację i przetwarzanie aplikacji.
Więcej o systemach wspomagających pracę kierowcy Continental VDO
Rozwiązania Continental w polskim autobusie
Prezentacja Continental na IAA 2014 miała także polski akcent. Autobus Solaris Urbino, który miał swoją premierę na targach, został wyposażony w najnowsze rozwiązania od Continental: począwszy od opon Conti Urban HA3 M+S, a skończywszy na systemach wspomagających pracę kierowcy.
Nowy Solaris Urbino w wersji przegubowej o długości 18 metrów jest lżejszy od swojego poprzednika, charakteryzuje się jeszcze lepszą trwałością materiałów, a także wyróżnia się nowym designem.
Nowy Solaris Urbino 18 z rozwiązaniami od Continental, będzie oficjalnie prezentowany również podczas targów Transexpo w Kielcach, które odbędą się 8 października br.
Więcej o rozwiązaniach Continental w nowym Solarisie Urbino
Opony z mniszka lekarskiego
Targi IAA stały się dla Continentala okazją do przypomnienia o ekologicznej technologii produkcji opon, nad którą pracuje. Przemysł motoryzacyjny szuka sposobów wykorzystania materiałów przyjaznych środowisku. Okazuje się, że drzewa kauczukowe może zastąpić mniszek lekarski. Eksperymentalna instalacja, produkująca na skalę przemysłową gumę z tej rośliny, została uruchomiona w niemieckim mieście Münster. Pierwsze opony z gumy uzyskanej z korzeni mniszka lekarskiego będą wkrótce testowane na publicznych drogach.
Komentarze