Menu
Nowości Technika Ciekawostki
07.10 Konkurs febi Truck 07.10 Debiut elektrycznego podwozia od IVECO 07.10 MAN z premierami na targach IAA Transportation 2024 07.10 Kolejny numer kwartalnika Autos jest już dostępny 07.10 Na targach IAA Transportation IVECO postawiło na dekarbonizację

Technika

Montaż i demontaż kompaktowego łożyska naprawczego FAG (RIU)

Sposób montażu i demontażu piasty koła, może się różnić w zależności od marki naprawianego pojazdu. Wymianę łożyska FAG RIU, radzimy zlecić wyspecjalizowanemu serwisowi. Należy zawsze stosować się do zaleceń producenta pojazdu!

Mechanicy DT Spare Parts w nowym filmiku

“Specjaliści do spraw części” wracają do warsztatu DT Spare Parts – tym razem zajmą się wymianą silniczka podnoszenia szyby w ciężarówce i pokażą na co warto zwrócić szczególną uwagę.

Zawór elektromagnetyczny – kilka porad

Zawór elektromagnetyczny to precyzyjnie skonstruowany ruchomy tłok w aluminiowym zaworze. Odpowiada za sterowanie dopływu odpowiedniej ilości powietrza do połączeń pneumatycznych. Mechanizm jego sterowania zależy od przepływu prądu przez cewkę magnetyczną.

Porady Nissens w zakresie montażu dmuchaw kabinowych 

Należy ostrożnie przenosić oraz trzymać dmuchawę podczas montażu. Szczególnie jej wirnik jest elementem delikatnym, łatwo go uszkodzić lub pozbawić wyważenia.

Nowe filmy instruktażowe Diesel Technic

W najnowszym odcinku programu DT Spare Part “Specjaliści do spraw części”, opublikowanym na YouTubie, Björn i Lars wzięli na warsztat jedną ze swoich ciężarówek i postanowili wymienić w niej niemal 40 części pochodzących z asortymentu Diesel Technic.

Problemy z działaniem układu EBS na przykładzie IVECO Stralis

Pracownicy działu TEXA CALL CENTER otrzymali liczne zgłoszenia informujące o błędach dotyczących nieprawidłowego działania układu hamulcowego w pojazdach IVECO wyposażonych w układy WABCO EBS 1 oraz WABCO EBS 2 (wbudowany w pedał hamulca).

Febi: zadania filtrów paliwa

Rozwój technologii filtrowania jest bezpośrednią odpowiedzią na zmiany w konstrukcji silników. W nowoczesnych silnikach wysokoprężnych stosuje się wykonane z ogromną precyzją elementy, które poddawane są skrajnym obciążeniom. A wszystko przy tolerancjach poniżej dwóch mikronów.

febi: kilka faktów o filtrach powietrza

Nowoczesny silnik wysokoprężny o pojemności sześciu litrów ma ogromne zapotrzebowanie na powietrze. Przy obrotach rzędu 2 000 U/min. zużycie powietrza na minutę pracy silnika wynosi około 5 400 litrów powietrza. Szczególnie na drogach nieutwardzonych i terenowych filtry powietrza poddawane są ekstremalnemu testowi wytrzymałości.

Zawór recyrkulacji spalin – mniej sadzy, więcej mocy

Zawór recyrkulacji spalin (zawór EGR) zawraca część spalin z kolektora wydechowego do silnika. Dzięki recyrkulacji spalin spada temperatura spalania, a tym samym ilość szkodliwych dla środowiska tlenków azotu oraz zużycie paliwa.

Bosch prezentuje nowe układy kierownicze Servotwin

Układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem zyskuje popularność. Bosch dysponuje pełną wiedzą w zakresie układów kierowniczych do samochodów osobowych i transferuje ją na pojazdy użytkowe i autobusy.