3000 osi DaimlerChrysler w firmie Wielton S.A.

, 16 maja 2005, 0:00

Firma DaimlerChrysler poinformowała, że do firmy Wielton S.A. w Wieluniu została dostarczona trzytysięczna oś naczepowa DaimlerChrysler. Tym samym został osiągnięty kolejny etap współpracy między obu firmami. Trailer Axle Systems i Wielton S.A.
Trzytysięczna oś DaimlerChrysler została zamontowana w jednej z 40 naczep zamówionych przez polską firmę spedycyjną Pekaes.
DaimlerChrysler AG – producent osi do pojazdów użytkowych, od roku 1996 konstruuje i produkuje także osie do naczep i przyczep. Na dzień dzisiejszy roczna produkcja wynosi 650 tysięcy osi do pojazdów użytkowych i 50 tysięcy osi do naczep. Na bazie wcześniejszych doświadczeń w produkcji osi w krótkim czasie stworzono szeroki asortyment produktów w segmencie osi do naczep i przyczep 9 t i 10,5 t, na który składają się aktualnie trzy typoszeregi osi:
Oś Durable Compac Axle (DCA) – została przedstawiona szerokiej publiczności po raz pierwszy latem 2003 roku i w krótkim czasie stała się punktem odniesienia dla systemów osi do naczep na skalę światową. Korpus osi, produkowany przy zastosowaniu technologii tłoczenia, składa się z wahaczy i rury osi niejako stopionych w jeden element tworzący właściwe podwozie. Opływowe kształty umożliwiają płynny i pozbawiony maksymalnych naprężeń rozkład sił w osi. Dodatkowo dzięki takiej konstrukcji unika się podwojenia materiału na połączeniach oraz konieczności stosowania elementów połączeń takich jak jarzma, płyty, nakładki wzmacniające. W ten sposób nie tylko obniżony zostaje ciężar, ale także zostaje zwiększona niezawodność osi. Dzięki temu oś DCA jest najlżejszą osią w swojej klasie. Jednocześnie stosując duże przekroje wahaczy oraz opływowe kształty osiągnięto niespotykaną dotychczas sztywność konstrukcji.
Stosowanie rożnych wysokości jazdy oraz różnych rodzajów miechów powietrznych realizowane jest poprzez kombinacje odpowiednich wsporników osi i przykręcanych wsporników miechów, natomiast sam korpus osi pozostaje niezmieniony. W ten sposób osiągnięto wysoki stopień standaryzacji a jednocześnie umożliwiono tworzenie różnych wersji odpowiadających klientom. Dla klientów oznacza to, że do różnych wariantów osi można stosować te same części zamienne. Wszystkie osie DCA wyposażone są w bezobsługowe łożyska kompaktowe z zapasem smaru na cały okres użytkowania. Z wyjątkiem układu hamulcowego oś DCA jest bezobsługowa.
 
Oś Durable Leaf Suspension (DLS) – charakteryzuje się uniwersalnym zastosowaniem w klasie obciążeń 9t i 10,5t. Oś ta jest dopuszczona do zastosowań w naczepach typu „mega”, jest wyposażona w hamulce tarczowe 19,5 cali lub 22,5 cali. Wersja 9t wyposażona jest w bezobsługowe łożyska kompaktowe.
Oś skrętna z zawieszeniem DLS charakteryzuje się wysokim prześwitem i uniwersalnym zastosowaniem z osiami DLS lub DCA. Mała wysokość zabudowy umożliwia różnorodne zastosowania osi. Optymalna geometria skrętu zapewnia niskie zużycie i wysoką trwałość.
W roku 2005 DaimlerChrysler Trailer Axle Systems wprowadzi na rynek nową generację osi DCA. Z obniżoną wagą nawet o 31kg oś DCA powtórnie ustanowi nowy punkt odniesienia na rynku osi do naczep, tym bardziej zasługując na tytuł „najlżejszej osi w swojej klasie”.
Koncepcja wspólnych podzespołów DaimlerChrysler
Aby umożliwić szybką reakcję na życzenia klientów Wszystkie osie DaimlerChrysler są konsekwentnie budowane według zasady stosowania wspólnych podzespołów. Podwozie i zawieszenie podzielone są na poszczególne podzespoły, miejsca połączeń podzespołów są dokładnie zdefiniowane.
Efektem tego jest możliwość realizowania każdego życzenia klientów stosując względnie małą ilość podzespołów. Dla przykładu wszystkie osie 9t wyposażone są w takie same łożyska i piasty kół. Piasta może być wyposażona w hamulec tarczowy wielkości 19,5 cali lub 22,5 cali. Miejsca połączeń mają takie same wymiary tak, że teoretycznie możliwa jest nawet późniejsza zmiana układu hamulcowego. Zarówno osie typu DLS jak i DCA są oferowane w wersji z odsadzeniem czoła felgi 120mm i 0mm. Także w tym przypadku w obu wersjach stosowane są identyczne łożyska kompaktowe oraz układy hamulcowe. Dla klientów oznacza to mniejszą różnorodność części i niższe koszty utrzymania w całym okresie eksploatacji osi.
W roku 2005 DaimlerChrysler Trailer Axle Systems wprowadzi na rynek nową generację osi DCA.

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Joanna, 6 kwietnia 2016, 19:46 0 0

Wyjątkowo poważne informacje. Zajmujący serwis.

Odpowiedz